Red Bull, Φερστάπεν και Πέρεζ… ντύθηκαν Mercedes, Χάμιλτον και Μπότας και έτσι ήρθε το πρωτάθλημα (βίντεο)


Πέρασε ώρα, για να συνέλθει κάποιος, που παρακολούθησε το τελευταίο grand prix στη Formula 1 στο Αμπού Ντάμπι για το 2021, μετά τα όσα συνέβησαν, ώστε να κατακτήσει το πρωτάθλημα στους οδηγούς ο Μαξ Φερστάπεν, αφήνοντας στη 2η θέση τον Λιούις Χάμιλτον στον τελευταίο γύρο. 

Μέσω μιας εξέλιξης, που δε θα μπορούσε να τη φανταστεί ούτε ο πιο ταλαντούχος σεναριογράφος, ο Ολλανδός είδε στα μάτια του να τρέχουν δάκρυα χαράς, να κατακτά τον πρώτο του πρωτάθλημα, εκθρονίζοντας τον Βρετανό αντίπαλό του (τα επιτεύγματά του τον έχουν κάνει θρύλο του αθλήματος) που έχει… επτά (όσα και ο μέγας Μίκαελ Σουμάχερ) και πάλεψε μέχρι την τελευταία στροφή για το 8ο.  

Τι έγινε για να φτάσουμε σ’ αυτό το συγκλονιστικό φινάλε, με τον Μαξ να έχει και την τύχη μαζί του, ενώ η Mercedes κατέκτησε τον 8ο τίτλο στους κατασκευαστές; Η τύχη βοηθάει, άλλωστε, τους τολμηρούς. Και όλοι στη Red Bull – Honda τόλμησαν, έπαιξαν όλα τα... χαρτιά τους, ανάλογα με την εξέλιξη του αγώνα και έτσι ο Ολλανδός πιλότος έφτασε στην 1η θέση. Όλοι στη Red Bull έπραξαν, ότι έκαναν στη Mercedes, σχεδόν όλη τη χρονιά και ειδικά από τη Βραζιλία και μετά, διάστημα στο οποίο ο Χάμιλτον κάλυψε τη διαφορά που τον χώριζε από τον Φερστάπεν. 

Θα μπορούσε να πει κάποιος ότι στο Αμπού Ντάμπι Red Bull, Μαξ Φερστάπεν και Σέρχιο Πέρεζ… ντύθηκαν Mercedes, Λιούις Χάμιλτον και Βάλτερι Μπότας, με αποτέλεσμα να φτάσουν στην… ανατροπή.

Από το Ιντερλάγκος και μετά, με την αλλαγή κινητήρα, η Mercedes ήταν πραγματικά άπιαστη, ανεβάζοντας στα ύψη την απόδοσή της, και αφήνοντας ξεκάθαρα πίσω της τη Red Bull.

Ο δε Χάμιλτον οδήγησε τα τέσσερα τελευταία grand prix ανάλογα της σπουδαίας κλάσης του,  δείχνοντας για ποιο λόγο είναι ο απόλυτος ρέκορντμαν της F1. Οδηγούσε πάντα στο όριο, αλάνθαστος, ψύχραιμος και με την εμπειρία του ως «σύμμαχο», πήγαινε να ολοκληρώσει μία από τις μεγαλύτερες ανατροπές στην ιστορία του αθλήματος.

Η Mercedes στους προηγούμενους αγώνες, με τον Λιούις Χάμιλτον να… κυνηγάει τον Μαξ Φερστάπεν, φαινόταν να λειτουργεί καλύτερα ως ομάδα, όπως και όλα τα προηγούμενα χρόνια, όταν συνήθως δεν είχε ανταγωνισμό. Έπαιρνε τις πιο σωστές αποφάσεις στα κρίσιμα σημεία ενός αγώνα και έπαιζε όλα τα χαρτιά της πάνω στην… σκακιέρα, ακόμα και όταν υστερούσε. 

Αυτό φάνηκε να κάνει η Red Bull στο Αμπού Ντάμπι, μετά την εκκίνηση του αγώνα, και τα όσα έγιναν στην 1η στροφή, με τον Μαξ, αν και poleman, να κυνηγάει τον Λιούις, έχοντας μαλακή γόμα, ενώ ο αντίπαλός του φορούσε ενδιάμεσα ελαστικά. Αργότερα πέρασαν αμφότεροι στη σκληρή γόμα… Σε μια πίστα, στην οποία η Mercedes έδειχνε να έχει καλύτερη εικόνα, εάν εξαιρέσει κάποιος τον τελευταίο γύρο στα επίσημα δοκιμαστικά, με τον Ολλανδό να κάνει τέλεια προσπάθεια με μαλακή γόμα.  

Η Red Bull έκανε τις κινήσεις της τόσο όταν είχαμε στην πίστα Virtual Safety Car, όσο και όταν μπήκε μέσα το Safety Car. Πέρασε τον πιλότο της στα πιτ, και του φόρεσε νέα ελαστικά. Αρχικά με σκληρή γόμα, και στο τέλος αυτά με τη μαλακή (δε χρειάστηκε ο νέος Παγκόσμιος Πρωταθλητής να βάλει την ενδιάμεση, την οποία είχε πληγώσει στα επίσημα κατατακτήρια δοκιμαστικά), μετά την έξοδο του Νίκολας Λατίφι. 

Δεν ξέρω γιατί δεν άλλαξε στρατηγική η Mercedes, αλλά αυτό που είδαμε όλοι, είναι ότι ο Χάμιλτον έμεινε με τα ίδια ελαστικά, τρέχοντας με σκληρή γόμα, μετά από αυτή με την οποία ξεκίνησε (ενδιάμεση), από τον 14ο γύρο, δηλαδή για 44 στροφές.

Κι αν για το περιστατικό περίπου πέντε γύρους πριν το τέλος η Mercedes έχει τη δικαιολογία πως ο Λιούις έχασε για ελάχιστα την είσοδο των πιτ (είχε περάσει την γραμμή ακριβώς την στιγμή που βγήκε το Safety Car), το «λάθος» του 35ου γύρου μάλλον το πλήρωσε με το πρωτάθλημα στους οδηγούς.

Σε περίπτωση που ο Βρετανός πιλότος είχε μπει - δεδομένου πως τα μονοθέσια υπό καθεστώς Virtual Safety Car κόβουν ταχύτητα κατά 40% και είχε μπει ήδη ο Μαξ, ο Χάμιλτον θα διατηρούσε την πρωτοπορία-, τότε τα ελαστικά του στο τέλος θα είχαν περισσότερο «ζωή» και στον τελευταίο... τρελό γύρο ίσως να μπορούσε ν’ αμυνθεί καλύτερα. Αν σκεφτούμε και τη δυναμικά της Mercedes, με σκληρό ελαστικό φορεμένο για μόλις 23 γύρους και πέντε εξ' αυτών πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Φυσικά, εάν δεν είχε την έξοδο ο πιλότος της Williams, ίσως ο Μαξ να μην προλάβαινε να καλύψει όλη τη διαφορά (την είχε μειώσει πριν πέσει στην... κίνηση) που τον χώριζε από τον Χάμιλτον, ενώ τον κυνηγούσε, έχοντας πιο νέα ελαστικά με σκληρή γόμα από τη στιγμή που είχαμε Virtual Safety Car, μετά την εγκατάλειψη του Αντόνιο Τζιοβινάτσι (Alfa Romeo Racing).

Την ίδια ώρα, ο Μαξ Φερστάπεν… θύμισε Λιούις Χάμιλτον, όταν ο Βρετανός κυνηγούσε τον Ολλανδό σε προηγούμενους αγώνες και πάντα έβρισκε τρόπο, μαζί με την ομάδα του, να έχει τον έλεγχο. Έτσι, στον τελευταίο γύρο στην πίστα του Αμπού Ντάμπι, μετά τα όσα έγιναν με το Safety Car και τον Μαξ να πιάνει τον μεγάλο αντίπαλό του, ο νέος Παγκόσμιος Πρωταθλητής… κατάπιε τον Βρετανό, έχοντας τη μαλακή γόμα. 

Ο Μαξ Φερστάπεν, σ’ αυτόν τον αγώνα, είχε τη… βοήθεια που χρειάστηκε από τον team mate του, Σέρχιο Πέρεζ, ειδικά στη συγκλονιστική μάχη που έδωσε ο Μεξικανός πιλότος με τον Λιούις Χάμιλτον, ενώ ήταν πρώτος πριν μπει για να αλλάξει τη μαλακή γόμα, με αποτέλεσμα ο Ολλανδός να… καλύψει περίπου 8’’ που τον χώριζαν από τον αντίπαλό του. Αυτό έκανε συνήθως για τη Mercedes ο Βάλτερι Μπότας, ο οποίος σ' αυτόν αγώνα έμεινε... πίσω, και μακριά από το βάθρο. 

Θα μπορούσα να πω ότι και ο Κρίστιαν Χόρνερ… θύμισε Τότο Βολφ των προηγούμενων αγώνων, στη… σκακιέρα της πίστας.  













Έτσι, μετά από ένα grand prix βγαλμένο από την οργιώδη φαντασία του πιο ταλαντούχου σεναριογράφου, ο Μαξ Φερστάπεν πήρε τον τίτλο του 2021, προσπερνώντας τον Λιούις Χάμιλτον στον τελευταίο γύρο του τελευταίου αγώνα της υπέροχης χρονιάς. Στο συγκλονιστικότερο φινάλε όλων των εποχών. Τα λόγια είναι περιττά, ούτε ο κορυφαίος σεναριογράφος δε θα μπορούσε να γράψει αυτήν την ιστορία. Προσεχώς ταινία στο Netflix...

ΥΓ. 1: Απεριόριστος σεβασμός στον Λιούις Χάμιλτον, που απέδειξε γιατί είναι ο κυρίαρχος όλων αυτών των χρόνων, αποτελώντας μύθο, ίσως μαζί με τον Μίκαελ Σουμάχερ. Η Formula 1 ζει «χρυσή» εποχή και οι αριθμοί που έχει σημειώσει ο Βρετανός, τον κάνουν… μοναδικό. Σίγουρα, στα επόμενα χρόνια θα κυνηγήσει με μανία, μέχρι… τέλους – όπως έκανε και στον αγώνα στο Αμπού Ντάμπι – τουλάχιστον ακόμα ένα πρωτάθλημα, για να φτάσει συνολικά τα οκτώ και να ξεπεράσει τον Γερμανό.  

Ο Βρετανός πιλότος με την όλη συμπεριφορά του, μετά τον συγκλονιστικό αγώνα, στις δηλώσεις του, στην απονομή και όχι μόνο, έδειξε πως έχει ωριμάσει και ξέρει να χάνει… Σίγουρα θα του ήρθε στο μυαλό το πρωτάθλημα του το 2008, όταν ο Φελίπε Μάσα (Ferrari) πανηγύριζε σαν τρελός, αλλά ο Λιούις Χάμιλτον άρπαξε το στέμμα, με προσπέραση στην τελευταία στροφή.

Συγκεκριμένα, τότε η τυφλή θεά χαμογέλασε στο Χάμιλτον στην τελευταία στροφή του Ιντερλάγκος, καθώς πρόλαβε και πέρασε το Τίμο Γκλοκ γιατί γλιστρούσε με σλικ στη βροχή. Έτσι του γύρισε την πλάτη στο Αμπού Ντάμπι σ’ έναν αγώνα που ξεκάθαρα άξιζε τη νίκη. Τι τραγική ειρωνεία; Φέτος από την ίδια πίστα ξεκίνησε την αντεπίθεσή του... 

ΥΓ. 2: Ο Νίκολας Λατίφι με την έξοδό του, μετά τη μονομαχία του με τον Μικ Σουμάχερ, πρόσφερε… αυτό το δραματικό φινάλε. Ο οδηγός της Williams (με κινητήρα Mercedes) βγήκε στην ίδια στροφή, στην οποία στα ελεύθερα δοκιμαστικά είχε βρει στις μπαριέρες με το πλάι και με τον πίσω τροχό ο Βάλτερι Μπότας. Στην ίδια στροφή είχε βγει και ο Κίμι Ραϊκόνεν (έκλεισε μια σπουδαία καριέρα με άδοξο τρόπο και με εγκατάλειψη) στα επίσημα δοκιμαστικά… Αυτή η στροφή έμελλε να κρίνει… πολλά!

ΥΓ. 3: Όλα αυτά, ενώ στο... τρίτο ημίχρονο ακολούθησαν δυο ενστάσεις της Mercedes στη FIA, που απορρίφθηκαν. Με στόχο η Mercedes να προσβάλει το αποτέλεσμα του αγώνα, αλλά δεν έπεισε τους αγωνωδίκες. Αργότερα, η Mercedes γνωστοποίησε την απόφασή της να διεκδικήσει την εξέταση των ενστάσεών της στο δευτεροβάθμιο όργανο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), το Διεθνές Αγωνιστικό Δικαστήριο.

Συνεπώς ο 24χρονος Ολλανδός, ο οποίος εξακολουθεί να πανηγυρίζει έξαλλα την κατάκτηση του πρώτου Παγκοσμίου Πρωταθλήματός του στη Formula 1, τυπικά τουλάχιστον, θεωρείται «προσωρινός» κάτοχος του τίτλου.

Η πρώτη ένσταση της Mercedes είχε να κάνει με φερόμενη παραβίαση του άρθρου 48.12 του αγωνιστικού κώδικα. Σύμφωνα με τον κανονισμό, και όπως αναφέρει το «sport24.gr», τα μονοθέσια που έχουν δεχθεί γύρο, θα πρέπει μετά την εντολή «LAPPED CARS MAY NOW OVERTAKE» να προσπεράσουν το safety car και να κάνουν ένα γύρο για να επανέλθουν πίσω στη σειρά, στις κανονικές τους θέσεις. Τότε και μόνο μπορεί να αποχωρήσει το αυτοκίνητο ασφαλείας και να συνεχιστεί ο αγώνας.

Στην προκειμένη περίπτωση, τα μονοθέσια που είχαν δεχθεί γύρο δέχτηκαν μεν εντολή να προσπεράσουν το αυτοκίνητο ασφαλείας, αλλά δεν είχαν πάρει τις κανονικές τους θέσεις πριν το safety car αποχωρήσει και επιτρέψει έτσι στον αγώνα να συνεχιστεί.

Η απάντηση του Μάικλ Μάσι, αγωνιστικού διευθυντή των Grand Prix, στον team principal της Mercedes, Τότο Βολφ, ήταν: «Τότο, αυτό λέγεται μηχανοκίνητος αθλητισμός. Κάναμε έναν αγώνα αυτοκινήτων».

Ο δεύτερος λόγος ένστασης αφορούσε το άρθρο 48.8, που δεν επιτρέπει κανένα μονοθέσιο να προσπερνά άλλο, ενώ βρίσκεται στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας. Όταν αποχωρήσει το safety car, η προσπέραση επιτρέπεται μόνο αφού τα μονοθέσια περάσουν τη γραμμή εκκίνησης. Σύμφωνα με τη Mercedes, στον 57ο γύρο ο Φερστάπεν ήταν δίπλα στον προπορευόμενο Χάμιλτον και στη στροφή 12.

Είναι χαρακτηριστικό πως ο CEO της Mercedes, Τότο Βολφ έκανε επίθεση κατά πάντων μετά το φινάλε θρίλερ στο Grand Prix του Άμπου Ντάμπι, που στοίχισε το πρωτάθλημα στον Λιούις Χάμιλτον.

Μετά τον αγώνα ο Βρετανός πιλότος δεν πήγε στην επίσημη συνέντευξη Τύπου...

 



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Καμία έκπληξη από τα αποτελέσματα των Ευρωεκλογών – Πώς διαμορφώνονται οι ισορροπίες και το ευαίσθητο θέμα με τη Θράκη

Γιατί πάντα… ακολουθούμε τα γεγονότα; – Άγνωστες λέξεις η «πρόληψη» και ο «προγραμματισμός» (βίντεο)

Γιατί τέτοια… ομερτά στη χώρα; Αρμενίζουμε «στραβά» και ας παρουσιάζουν κάποιοι… στραβό τον γιαλό!