Από τη μία «συγγνώμη» στην άλλη, δεκάδες… δρόμοι με ανίκανους σε καίριες θέσεις

Πηγή: Christos Giotis




Έχω ένα «χούι» με τον καιρό, που πολλές φορές με έχει φέρει σε… κόντρα ακόμα και με συγγενικά μου πρόσωπα. Μ’ αρέσει η μετεωρολογία ως επιστήμη και όταν κάνω οτιδήποτε, ενώ υπάρχει κίνδυνος για ακραία φαινόμενα, κάθομαι και διαβάζω, μελετάω για να ξέρω τι μου γίνεται… Ειδικά εάν έχω να ταξιδέψω. 

Πέρασε μια εβδομάδα από τα πολλά προβλήματα που δημιούργησε η κακοκαιρία «Ελπίδα» στη χώρα και ειδικότερα στην Αττική και από τότε έγιναν πολλά. Ακούστηκαν ξανά νέες «συγγνώμες», μετά από αυτή με τις πυρκαγιές από επίσημα χείλη, έγινε πρόταση δυσπιστίας για την κυβέρνηση, που τελικά απορρίφθηκε, αλλά μέσα σε όλα, ξέρετε τι κατάλαβα εγώ, από όσα είπαν άνθρωποι που κρατούν καίριες θέσεις;

Η πλειοψηφία αυτών είναι ανίκανοι ή έχουν τοποθετήσει κάποιοι τέτοιου είδους «πάστα» ανθρώπων σε καίριες θέσεις. Ανθρώπους που δεν έχουν πείρα πάνω στο κομμάτι με το οποίο ασχολούνται και δεν κάνουν κάτι για να μάθουν. Μπορεί για παράδειγμα να τους πεις σε κάποιον που είναι στην Πολιτική Προστασία ότι «χαμηλό βαρομετρικό έρχεται από τα νοτιοδυτικά» και να περιμένουν κανέναν… εξωγήινο από κάπου στον ορίζοντα. Και κάπου εδώ έρχεται το θέμα της διαφθοράς και της αναξιοκρατίας, και το ότι κάποιοι ενδιαφέρονται περισσότερο στο να βολεύονται οι «δικοί» τους.    

Το «μίγμα» της κοινωνίας που ζούμε γίνεται ακόμα χειρότερο, όταν και ο ίδιος ο πολίτης αντιμετωπίζει για παράδειγμα ένα τέτοιο φαινόμενο με τη φράση «έλα μωρέ δε βαριέσαι, χιόνι θα ρίξει, ας είναι και πολύ, θα το απολαύσουμε», ενώ από τους μετεωρολόγους υπήρχαν αναφορές που τόνιζαν, ότι είναι καλό από συγκεκριμένες ώρες της ημέρας και μετά, όποιος δεν έχει δουλειά έξω, να μη μετακινείται. 

Μπορεί να σταθεί κάποιος και στην ατομική ευθύνη, αλλά σε όσα έγιναν με την κακοκαιρία «Ελπίς», οι πολίτες φταίνε το λιγότερο. Όσοι μπήκαν, άλλωστε, στην Αττική Οδό και όσοι εγκλωβίστηκαν σε άλλους δρόμους, την ώρα που βρέθηκαν σ’ αυτά τα σημεία, δεν έριχνε χιόνι ώστε να είχαν ήδη αλυσίδες στα αυτοκίνητά τους.

Και ξέρετε τι μου είπε κάποιος στο Λονδίνο και στο Άμστερνταμ; «Σ’ αυτές τις πόλεις με πολύ περισσότερο χιόνι πολύ πιο συχνά, ποτέ δεν έβαλα – δεν είχα αλυσίδες. Κανείς δεν έχει, δεν χρησιμοποιεί αλυσίδες για αστική μετακίνηση», μου αποκάλυψε. 

Οι άνθρωποι στην Αττική δε βγήκαν για βόλτα ούτε για να κάνουν άσκοπες μετακινήσεις. Είναι εξαρτημένοι από τον μισθό τους και πήγαν παρά τις αντιξοότητες στην εργασία τους. Ο κρατικός μηχανισμός δήλωνε σε πλήρη ετοιμότητα εδώ και μέρες για τον χιονιά. Μόλις άρχισε το χιόνι φάνηκε, όμως, ότι δεν υπάρχει… τίποτα.

Και άντε πάλι «συγγνώμη» από τον πρωθυπουργό. Κύριε Μητσοτάκη, όσο ειλικρινή και εάν είναι ξανά η «συγγνώμη» σας, νομίζω ότι και εσείς συνειδητοποιήσατε ότι είμαστε τυχεροί που δεν θρηνήσαμε νεκρό, ειδικά με την κατάσταση που επικράτησε στους δρόμους. Νομίζω ότι και εσείς έχετε καταλάβει ότι άργησε πολύ να φτάσει και η βοήθεια στους εγκλωβισμένους, ακόμα και από τον στρατό. Από την άλλη και μετά το φαινόμενο, τα αντανακλαστικά του κράτους, της περιφέρειας και των δήμων βαθμολογούνται κάτω από τη βάση. Μέρες έμειναν δρόμοι γεμάτοι χιόνι.     

Ξέρετε τι είναι η συγγνώμη κύριε Μητσοτάκη; «Η συγγνώμη είναι η αδιαφορία για αυτό που δε μας αγγίζει», είχε πει ο Αλέξανδρος Δουμάς. «Η συγγνώμη, έρχεται μετά την αδιαφορία», ανέφερε ο Emile Zola.

Ακούστηκε ακόμα ότι το κράτος δεν είναι έτοιμο σε πολλούς τομείς, ότι έχουμε ελλείψεις σε θέσεις, πρόσωπα, οργάνωση, συντονισμό. Και τι κάνουμε για το μέλλον;   

«Υπήρχε ένα ζήτημα συντονισμού του κεντρικού κράτους με τους δήμους, με την αυτοδιοίκηση, με τον ιδιωτικό τομέα, που είχε ως αποτέλεσμα να μην φτάσουμε στο επίπεδο αντίδρασης που θέλαμε, για να μην ταλαιπωρηθεί ο κόσμος, κυρίως οι εγκλωβισμένοι στην Αττική Οδό, όπου εκεί ήταν το μεγάλο, το κεντρικό πρόβλημα αυτής της χιονόπτωσης και οι άνθρωποι που ταλαιπωρήθηκαν με τη διακοπή της ηλεκτροδότησης», ανέφερε, εκτός των άλλων, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου στο «Star». 

«Αναγνωρίζουμε ότι υπάρχουν πράγματα που δεν έγιναν καλά, υπάρχουν όμως και πράγματα που λειτούργησαν», σημείωσε ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, μιλώντας, επίσης, στο «Star». «Οφείλουμε μια μεγάλη συγγνώμη σε όσους ταλαιπωρήθηκαν, οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στους περισσότερους από 7.000 κρατικούς υπαλλήλους», δήλωσε ο υπουργός που παράλληλα δεσμεύτηκε πως θα αποδοθούν ευθύνες αλλά «στην ώρα τους, τώρα είναι η ώρα της μάχης», υπογράμμισε επίσης.

Και είχε προηγηθεί η αργία για μερικές ημέρες. Από αργία σε αργία πήγε η κυβέρνηση, καθώς η κακοκαιρία «Ελπίδα» έφερνε και πολιτικό κόστος, ενώ ταυτόχρονα αναζητούσε «ενόχους». Μέχρι και στους μετεωρολόγους ρίχτηκαν βέλη, επειδή ήρθε ο… χιονιάς – σύμφωνα με την κυβέρνηση – δυο ώρες νωρίτερα, κάτι που δεν ισχύει. Κάτι που δεν ισχύει. 

Καλύτερα θα ήταν να λέγατε ότι τους δρόμους θα τους ανοίξουν ο ήλιος και η βροχή που ακολούθησε. 

Καλύτερα να κλείνατε το κράτος λόγω ανεπάρκειας, βάλτε μια ταμπέλα με τη λέξη «Αργία», μέχρι να βρεθεί λύση. Μέχρι να αποκτήσουμε αντανακλαστικά, ευελιξία και προσαρμοστικότητα. Και να σταματήσουμε να είμαστε το κράτος του φτυαριού και της τσουγκράνας.

Την ίδια ώρα οι πολίτες οφείλουν να καταλάβουν ότι τις κυβερνήσεις δεν τις «παντρεύονται», αλλά τις «κρίνουν» για να βελτιώνεται η ζωή τους, η κοινωνία, ώστε να ζήσουν ένα καλύτερο «αύριο» τα παιδιά μας. Η κρίση των πολιτών δεν πρέπει να διαμορφώνεται ούτε από τα ΜΜΕ ούτε από τα… τρολ του Μαξίμου ή άλλων κομμάτων, αλλά από την πραγματικότητα και από τη ζωή. Αφήστε αυτούς που είναι ταγμένοι και «παντρεμένοι» με κάποιους, ακόμα και εάν αυτοί φαίνεται ότι δεν κάνουν. 

Δυστυχώς, μία έντονη αλλά και προειδοποιημένη χιονόπτωση μισής μέρας έδειξε το ατελείωτο μπάχαλο της χώρας από κάθε πλευρά. Μηδενική οργάνωση, μηδενικά ανακλαστικά, μηδενική ανταπόκριση έστω και στα βασικά. Πού ήταν οι αλατιέρες; Πού ήταν τα μηχανήματα να ανοίξουν οι δρόμοι; Πού ήταν η εγρήγορση της κρατικής μηχανής; Χάθηκαν… όλα στο χιόνι. Ούτε τα σχέδια στο χαρτί αρκούν. 

Υπήρξαν εγκλωβισμένοι πολίτες σε ξενοδοχείο στην Αττική Οδό και στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», που κοιμήθηκαν για μία, δυο, τρεις και τέσσερις νύχτες στο πάτωμα, σε τραπέζια και χωρίς φαγητό. Είδα μια ηλικιωμένη που τη μετέφερε ταξί μετά από επέμβαση και έβγαινε από το αμάξι για να μη κοκαλώσει από το κρύο και για να κάνει την ανάγκη της. Οδηγοί και πολίτες πηδούσαν μέσα στις γραμμές του Προαστιακού για να… σωθούν. 

Πληρώνουμε το ακριβότερο ρεύμα στην Ευρώπη και ξανά πολλές περιοχές έμειναν χωρίς ρεύμα για ώρες. Δηλαδή χωρίς θέρμανση, κινητά, ειδικών συσκευών που βοηθάνε ηλικιωμένους και χρειάζονται ρεύμα για να λειτουργήσουν; 

Πληρώνουμε 2.80 στην Αττική οδό και έμεινε 4.000 κόσμος εγκλωβισμένος. Στο «Σωτηρία» άνθρωποι ήταν όλοι μέρα χωρίς φαγητό, το «Παίδων Πεντέλης» έμεινε χωρίς θέρμανση, διακομιδές του ΕΚΑΒ σταμάτησαν. Επίσης, θέμα είχαμε και στα τρένα, με πολίτες σαν μένουν 20 ώρες χωρίς νερό και φαγητό. Μήπως είστε εσείς αρνητές; Και το λέω αυτό διότι φάνηκε ότι αρνείστε τις ευθύνες σας! 

Όπως διάβασα, στο προφίλ του George Athanasios Tsoukaladakis στο Facebook: «Φταίνε πολλά. Οι διαχρονικές παθογένειες του δημοσίου αλλά και του ιδιωτικού τομέα. Η μηδενική απόδοση ευθυνών σε όλους τους υπεύθυνους. Η έλλειψη παιδείας των πολιτών». 

«Έβλεπα πριν δελτίο που υπάρχει βρέφος σε αυτοκίνητο χωρίς θέρμανση, άλλος πήγε την καρκινοπαθή μάνα του για θεραπεία και εγκλωβίστηκαν... Τίποτε, μηδέν. Κράτος μηδέν.  Καμία τσίπα, καμία παραίτηση. Ούτε και πρόκειται.  "Πρωτόγνωρα φαινόμενα" είπε ο Θεοδωρικάκος, πρώην γκαλοπολόγος και νυν υπερπουργός. "Πρωτόγνωρα" λέγανε και το καλοκαίρι που άφησαν τη βόρεια Εύβοια να καεί - απόψε η βόρεια Εύβοια είναι αποκλεισμένη και χωρίς ρεύμα! Ντροπή», ανέφερε ο «nbozionelos.gr» στο Facebook.

Χαρακτηριστικά τα όσα ανέφερε και ο Pantelis Valassopoulos στο Facebook, σχετικά με την αργοπορία της βοήθειας: « Θα μπορούσε αυτό που έγινε σήμερα στην Αττική οδό να συμβεί στη Γερμανία; Ναι θα μπορούσε. Συμβαίνει πολλές φορές σε έντονες χιονοπτώσεις οδηγοί να εγκλωβίζονται για ώρες. Οι εθνικές οδοί κλείνουν. Χιλιάδες μένουν για πολλές ώρες στα αυτοκίνητα. 

Αυτό που δεν θα γινόταν θα ήταν να αφήσουν όσους έχουν αποκλειστεί στην τύχη τους. Οι αρμόδιες υπηρεσίες θα ήταν εκεί να μοιράσουν τροφίμα, ζεστά ροφήματα, κουβέρτες, νερό. Να δουν ποιοι έχουν έκτακτες ανάγκες. Αυτό θα γινόταν.Αυτό γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις. Τον καιρό δεν μπορείς πάντα να τον κουμαντάρεις, τα υπόλοιπα όμως είναι θέμα οργάνωσης».

Υπήρχαν, άλλωστε, εγκλωβισμένοι συμπολίτες μας που περίμεναν βοήθεια από τηλεοπτικές εκπομπές και την Τατιάνα Σταφανίδου! Δεν είχαν πού αλλού να απευθυνθούν... Αυτό δείχνει πολλά. 

Το τέλος των δικαιολογιών 

Ο Κώστας Γιαννακίδης έγραψε στο «protagon.gr»: «Είναι από τις στιγμές που θέλεις να βουτήξεις από τον γιακά όποιον τολμήσει να εκστομίσει μία δικαιολογία. Ισως και να του πεις και καμιά κακιά κουβέντα. Εξαρτάται πόσο εκνευρισμένος είσαι. Αν έμεινες επτά ώρες στην Αττική Οδό, κατάφερες να γυρίσεις σπίτι και το βρήκες χωρίς ρεύμα, ακόμα και αν αρπάξεις κάποιον από το μαλλί, δεν θα σε φορτώσουμε με άδικο. Όλοι μας θέλουμε να διαολοστείλουμε κάποιον. Ακόμα και αν δεν ξέρουμε ποιον.  

Συγγνώμη, αλλά εδώ δεν υπάρχει ούτε κλιματική αλλαγή, ούτε ατομική ευθύνη, ούτε νταλίκες που δίπλωσαν και κεραυνοί που έπεσαν επάνω στον υποσταθμό. Δηλαδή και να υπάρχουν, δεν ενδιαφέρουν καθόλου εκείνον που αποκλείστηκε στη Μεσογείων ή παγώνει στο σπίτι του χωρίς ρεύμα. Φταίει η κυβέρνηση, φταίει η Περιφέρεια, ο Δήμος, η Αττική Οδός. Όμως τώρα οι άθλιοι των αποκλεισμένων δρόμων, οι παγωμένοι του blackout, δεν ψάχνουν να δουν ποιος φταίει. Και τους φόρους τους πληρώνουν, και ζεματιστό λογαριασμό ρεύματος πήραν και 2.80 δίνουν για κάθε διέλευση. Έχει καταντήσει αηδία. Και επιτέλους, ειδικά για την Αττική Οδό, κινήθηκε ο εισαγγελέας. Θα αποδοθούν, αλήθεια, ευθύνες ή θα ζεστάνει ο καιρός και θα μαλακώσουν οι συνέπειες; Ας ξεκινήσουμε με κανένα μήνα δωρεάν διελεύσεις και βλέπουμε. Και αλήθεια, θα αποζημιώσει κανείς αυτούς που εγκλωβίστηκαν ή θα πρέπει να καταφύγουν σε αγωγές επί αγωγών;

Ναι, τα λέμε κάθε χρόνο ότι η χώρα είναι άμαθη στα χιόνια, δεν διαθέτει τις κατάλληλες υποδομές, ούτε καν την παιδεία -μην αφήσουμε έξω τους συμπολίτες μας που την είδαν οδηγοί στο Ράλι των Χιλίων Λιμνών και βγήκαν στο δρόμο. Ομως αφού τα λέμε κάθε χρόνο, σημαίνει ότι, τελικά, δεν είναι και κάτι το πρωτόγνωρο αυτό που συμβαίνει. Και για άλλη μία φορά ένα κομμάτι του μηχανισμού σκεπάστηκε από το χιόνι. Τι έπρεπε να γίνει; Ε, λοιπόν, είμαστε σε φάση που δεν μας ενδιαφέρει η απάντηση. Ας έκοβαν από νωρίς την κυκλοφορία, ας έκοβαν τον λαιμό τους. Και ας έβαζαν συνεργεία να είναι σε άμεση ετοιμότητα για την ηλεκτροδότηση. Εν τέλει ας βγει κάποιος να πέσει στα γόνατα, να ζητήσει συγγνώμη, να πει κάτι σε αυτούς που υπέφεραν. Μόνο μην πει για κλιματική αλλαγή και πρωτόγνωρα φαινόμενα. Θα φάει χιονόμπαλα στη μούρη».

ΥΓ. «Το χιόνι έπεσε μέρα μεσημέρι, ενώ συνήθως πέφτει βράδυ». Προσπαθώ να καταλάβω πως ειπώθηκαν αυτά τα λόγια από Πρωθυπουργό χώρας. Και τα είπατε κύριε Μητσοτάκη από το βήμα της Βουλής. 

Οπότε δικαίως να σας αναφέρει κάποιος: «Έχουμε ενδείξεις που να λένε πως χρειάζονται τα εκχιονιστικά να δουλεύουν για να κρατούν τους δρόμους ανοιχτούς όταν χιονίζει και ειδικά όταν οι μετεωρολόγοι όλης της χώρας προειδοποιούν για σφοδρή χιονόπτωση;

Δεν έχω τέτοια ένδειξη! 

Δεν έχω! 

Έχετε εσείς; 

Φέρτε τη!».

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Καμία έκπληξη από τα αποτελέσματα των Ευρωεκλογών – Πώς διαμορφώνονται οι ισορροπίες και το ευαίσθητο θέμα με τη Θράκη

Γιατί πάντα… ακολουθούμε τα γεγονότα; – Άγνωστες λέξεις η «πρόληψη» και ο «προγραμματισμός» (βίντεο)

Γιατί τέτοια… ομερτά στη χώρα; Αρμενίζουμε «στραβά» και ας παρουσιάζουν κάποιοι… στραβό τον γιαλό!