Γιατί πάντα… ακολουθούμε τα γεγονότα; – Άγνωστες λέξεις η «πρόληψη» και ο «προγραμματισμός» (βίντεο)

Πηγή: pixabay

Η ανάγνωση του κειμένου είχε μόλις ολοκληρωθεί, και η καθηγήτρια ρωτάει, εάν υπάρχουν άγνωστες λέξεις, ενώ στην αίθουσα δεν ακούγεται «κιχ». Στα θρανία κάθονται οι νυν κυβερνώντες… Σκεφτείτε αυτή την εικόνα, όπως την είχουν βιώσει πολλοί ενήλικες πριν από χρόνια, τότε που ως μαθητές και μαθήτριες περιμέναμε να ζήσουμε σ’ έναν κόσμο με την «πρόληψη» και τον «προγραμματισμό» να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο.  

Δυο λέξεις τόσο σημαντικές, μα και τόσο «άγνωστες» σ’ αυτή τη χώρα. Εδώ και χρόνια. Από τότε, που πολλοί από τους νυν κυβερνώντες ήταν και αυτοί στα θρανία και όταν η καθηγήτρια τους… ρώτησε τι σημαίνουν, μετά από την ανάγνωση του κειμένου στο μάθημα των «Νέων Ελληνικών», μπορεί να μην… ήξεραν να πουν με σαφήνεια.   

Και θα μπορούσε να περιμένει κανείς, ότι τώρα που ασκούν εξουσία, σε μια δύσκολη περίοδο για τη χώρα, όφειλαν να παρουσιάζονται πιο «μελετημένοι» και «διαβασμένοι», αλλά, δυστυχώς, συνεχίζεται το «κυνήγι» των γεγονότων… Διότι και τώρα, με την πανδημία σε έξαρση, και όσα συμβαίνουν σε σχολεία και νοσοκομεία, φαίνεται να ακολουθούμε τις εξελίξεις και να μην μπορούμε να τις προλάβουμε… 

Και σας ερωτώ. Θα μπορούσε όλο αυτό το διάστημα η κυβέρνηση να έχει προετοιμάσει αίθουσες με λιγότερα παιδιά ανά τμήμα; Ήταν σε θέση να προετοιμάσει ακόμα πιο σωστά και την τηλεκπαίδευση; 

Συμπεραίνει, όμως, κάποιος ότι με όσα ανακοινώθηκαν, σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων στις 10 του μήνα, η κυβέρνηση προχωράει, ουσιαστικά, με τα ίδια πρωτόκολλα. Μόνο που τα κρούσματα είναι, πλέον, πολλά περισσότερα, τόσο στον γενικό πληθυσμό, όσο και στα παιδιά.  

Με το 50%+1, που εφαρμόζεται για να κλείσει ένα τμήμα, να λένε κάποιοι ότι είναι αποτελεσματικό, εάν και υπάρχουν επιστήμονες, που... βγαίνουν απ' τα ρούχα τους με αυτή την άποψη. Γιατί δεν χρησιμοποιείται, όμως, το 50%+1 ως μέτρο σε κάποιον άλλον τομέα ή στα σχολεία άλλων χωρών; 

Ο τρόπος, με τον οποίο αποφασίζει η κυβέρνηση να ανοίξει τα σχολεία, δείχνει ότι προτίμησε την ανοσία της αγέλης, όπως σας είχα τονίσει με βάση και το πώς χειρίστηκε το τελευταίο κύμα της πανδημίας

Θα μου πείτε ότι υπάρχει και ο εμβολιασμός. Σωστά. Μόνο που, ο εμβολιασμός στον γενικό πληθυσμό στη χώρα έχει φτάσει στο όχι και τόσο ικανοποιητικό ποσοστό του 67,3%, (εδώ δεν πάνε, πλέον, να κάνουν πολλοί την 3η δόση), κάτι που σημαίνει πως ούτε τα πρόστιμα ούτε οι απαγορεύσεις απέδωσαν... 

Αυτά τα μέτρα, με τα οποία θα ανοίξουν τα σχολεία στις 10 του μήνα, για ποιον λόγο τα αποφάσισε η κυβέρνηση; Μήπως για να αποφύγει να λάβει οποιοδήποτε μέτρο στήριξης; Και σας ερωτώ. Μπορείτε να λάβετε μέτρα στήριξης, εφόσον χρειαστεί; Μπορούν να μείνουν ξανά γονείς εκτός εργασίας; Από την άλλη, η κυβέρνηση θέτει σε κίνδυνο μαθητές, καθηγητές, γονείς και… παππούδες;

Δεν μπορεί, κυρία Κεραμέως, να είναι όλα καλά, να υπάρχει «τσουνάμι» από νέα κρούσματα, να συνεχίζονται οι απώλειες ζωών, και εσείς απλά να λέτε, ότι κάνουμε τα δυο self test τρία. 

Μπορεί να επικαλεστήκατε παιδαγωγικούς, ψυχολογικούς αλλά και υγειονομικούς λόγους για την απόφαση να ανοίξουν τα σχολεία στις 10 Ιανουαρίου, αλλά εσείς είστε ικανοποιημένοι από την προετοιμασία; 

Όλοι καταλαβαίνουμε, ότι για τα παιδιά δεν είναι το ίδιο η δια ζώσης εκπαίδευση με την τηλεκπαίδευση, σ’ αυτές τις «τρυφερές» ηλικίες, ακόμα και εάν χρειαστεί να γίνει το 2ο για λίγες εβδομάδες. Δε θέλω, όμως, να πιστέψω, από την άλλη, και αυτούς που λένε ότι στο θέμα της τηλεκπαίδευσης, έχετε ενεργήσει τους προηγούμενους μήνες, με δεδομένο ότι μέσα στο 2022 θα έχουμε ξεμπερδέψει με την πανδημία.   

Την ίδια ώρα, που τους πρώτους 18 μήνες πανδημίας τα κρούσματα στις ηλικίες ως 17 ετών ήταν 76.000, ενώ από 13/09 και για τρεις μήνες, που άνοιξαν τα σχολεία, τα κρούσματα στα παιδιά ξεπέρασαν τις 151.000 (σύνολο πια 227.000)… Ήταν τελικά, τόσο «υποδειγματικά» τα μέτρα που έχουν ακολουθηθεί;

Γράφει χαρακτηριστικά η Elena Milioti στο Facebook:

«Υφυπουργός Παιδείας Άγγελος Συρίγος στο δελτίο ειδήσεων του ΚΟΝΤΡΑ χθες: 

"Τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά. Κοιτώντας τα στοιχεία βλέπουμε πως τις τελευταίες δύο εβδομάδες έχει μειωθεί ο αριθμός κρουσμάτων στην ηλικιακή ομάδα 0-17." Και, μάλιστα, συνέχισε λεγοντας οτι "είναι λιγότερα τα κρούσματα στην ηλικιακή ομάδα 0-17 ετών σήμερα απο οτι τον Μάιο του 2021".

Ο κ. Συρίγος είπε ψέματα κάνοντας την ιδια στατιστική αλχημεία που εκανε και η Υπ. Παιδειας κ. Κεραμεως πριν από περίπου δυο μηνες. 

Ας δουμε τον μηνιαιο μεσο όρο ημερησίων κρουσμάτων στην ηλικιακή ομάδα 0-17, από Μάιο του 2021 εως σημερα λοιπον κ. Συρίγο: 

•Μάιος 279 

•Ιούνιος 107

•Ιούλιος 443 

•Αύγουστος 613 

•Σεπτέμβριος 549

•Οκτώβριος 732

•Νοέμβριος 1548

•1η εως 21 Δεκέμβριου 1310

•21/12 έως 3 Ιανουαρίου 2571

ενώ 

•την τελευταία μόνο εβδομάδα έχουν πάει στα 3963.

Η εξέλιξη του εβδομαδιαίου Μ.Ο. ημερησίων κρουσμάτων στην ηλικιακή ομάδα 0-17 ετών το τελευταίο 7ήμερο σε σχέση με το προηγούμενο: 

+ 183,7% (από 1397 στα 3963, ρεκόρ πανδημίας).

Ο κ. Συρίγος κάνοντας, λοιπόν, μια στατιστική αλχημεία, είπε οτι μειώθηκε ο αριθμός των κρουσμάτων στην ηλικιακή ομάδα 0-17, γιατί μειώθηκε το ποσοστό επί του συνόλου των κρουσμάτων ΚΑΙ ΟΧΙ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ των κρουσμάτων αυτής της ηλικιακής ομαδας, γιατι πολύ απλά αυξήθηκε ο αριθμός των κρουσμάτων αναλογικά πολύ περισσότερο στις ηλικιακές ομάδες 18-39 και 40-64».

Τα κλειστά σχολεία έφεραν κατακόρυφη μείωση κρουσμάτων στις ηλικίες 4-18, αλλά για πόσο;

Την ίδια ώρα, μειωμένα παρουσιάστηκαν τα κρούσματα του κορονοϊού που αφορούν σε παιδιά, σύμφωνα με την ημερήσια επιδημιολογική έκθεση του ΕΟΔΥ, κατά το διάστημα που έμειναν κλειστά τα σχολεία για τις γιορτές.

Σύμφωνα με το «ieidiseis.gr», όπως κάθε Τετάρτη, ο Οργανισμός δημοσίευσε τα στοιχεία ανά εβδομάδα αναφοράς, σχετικά με τις λοιμώξεις σε άτομα ηλικίας 4-18 ετών.

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, «την εβδομάδα αναφοράς (27/12-2/1), το σύνολο των ασθενών ηλικίας 4-18 ετών είναι 31.512, αποτελώντας το 16% (-27% από την προηγούμενη εβδομάδα) στο σύνολο των κρουσμάτων.

Δείτε το διάγραμμα του ΕΟΔΥ με το ποσοστό των κρουσμάτων ατόμων ηλικίας 4-18 ετών στο σύνολο των κρουσμάτων COVID-19 ανά επιδημιολογική εβδομάδα αναφοράς:

Προβληματισμοί εγείρονται, ωστόσο, σχετικά με το για πόσο τα πράγματα θα παραμείνουν υπό αυτές τις συνθήκες, δεδομένου ότι τις ημέρες αυτές τα παιδιά βρίσκονταν εν μέσω των διακοπών των γιορτών και όχι στο σχολείο.

Τους φόβους τους για το άνοιγμα των σχολείων, που έχει «κλειδώσει» και επίσημα πλέον για τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου με τρία self test για τους μαθητές, εκφράζουν οι ειδικοί, καθώς εκτιμούν ότι με βάση την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα θα υπάρξει δραματική διασπορά κρουσμάτων. Χαρακτηριστικά:

- Την αντίθεσή του στο άνοιγμα των σχολείων εξέφρασε ο καθηγητής πνευμονολογίας, Νίκος Τζανάκης, τονίζοντας ότι θα έπρεπε να δοθεί παράταση στις διακοπές για άλλη μια εβδομάδα, προκειμένου να φανεί η πορεία των γενικών δεικτών της πανδημίας. Ο ίδιος υποστήριξε ότι μπορεί να καταρρεύσει το εκπαιδευτικό σύστημα, γιατί θα νοσήσουν πολλά παιδιά ή ότι θα νοσήσουν οι εκπαιδευτικοί.

- Ο Νίκος Καπραβέλος, συντονιστής διευθυντής Β' ΜΕΘ στο «Παπανικολάου», τόνισε ότι θα έπρεπε να παραταθούν οι διακοπές των παιδιών έως τις 17/1, δηλώνοντας ότι «θα έχουμε ανοιχτά σχολεία και κλειστά νοσοκομεία».

- Την ίδια στιγμή ο Δημοσθένης Σαρηγιάννης, καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής στο ΑΠΘ, επαναλαμβάνει ότι η αναμενόμενη κορύφωση αναμένεται στα τέλη Ιανουαρίου και συγκεκριμένα στις 20 του μήνα, με τον ίδιο να διαφωνεί με το 50%+1 για να κλείνει ένα τμήμα, σημειώνοντας ότι θα έπρεπε να είναι στο 35%.

- Από την πλευρά της η Αθηνά Λινού, καθηγήτρια Επιδημιολογίας Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ, υπογράμμισε ότι θα έπρεπε τα σχολεία να ανοίξουν μόνο με PCR, καθώς η «έκρηξη» των κρουσμάτων της Ομικρον θα είναι τόσο μεγάλη που στην πορεία αναγκαστικά τα σχολεία θα κλείσουν. αι των μαθητών.

Τι είπε η Κεραμέως για το άνοιγμα των σχολείων και τα πανεπιστήμια

Όπως σας ανέφερα, παιδαγωγικούς, ψυχολογικούς αλλά και υγειονομικούς λόγους επικαλέστηκε η Νίκη Κεραμέως για την απόφαση να ανοίξουν τα σχολεία στις 10 Ιανουαρίου. 

Όπως υπογραμμίζει το «news247.gr», αναφερόμενη σε περιπτώσεις νόσησης εκπαιδευτικών είπε ότι υπάρχει οδηγία προς τις διευθύνσεις εκπαίδευσης να προσπαθούν να καλύψουν τις ανάγκες που θα παρουσιάζονται με βάση το διαθέσιμο προσωπικό.

Για τα rapid test είπε ότι αυτά θα γίνονται σε δημόσιες δομές, με βεβαίωση του διευθυντή, όμως δεν απάντησε ξεκάθαρα στην ερώτηση για το πού αλλού μπορούν να κάνουν δωρεάν test τα παιδιά ώστε να μην περιμένουν στα σημεία όπου σχηματίζονται ουρές.

Αναφορικά με το αίτημα παράτασης λόγω μη εμβολιασμού μικρών μαθητών είπε ότι ακόμα κι αν είχε δοθεί παράταση κάποιοι θα ζητούσαν κι άλλη, λέγοντας ότι «δεν προλάβαμε να τα εμβολιάσουμε».

Τέλος είπε ότι η εξεταστική θα γίνει κανονικά στα πανεπιστήμια «όπου έχουμε μια από τις υψηλότερες εμβολιαστικές καλύψεις στη χώρα».

Πώς θα ανοίξουν τα σχολεία

Υπενθυμίζεται ότι το άνοιγμα των σχολείων στις 10 Ιανουαρίου ανακοινώθηκε την Τρίτη (04/01) όπως και τα επικαιροποιημένα πρωτόκολλα για την επιστροφή των μαθητών στα θρανία.

1. Προβλέπεται ένα επιπλέον self test για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας σχολείων, επομένως την εβδομάδα 10-15 Ιανουαρίου θα διενεργηθούν τρία δωρεάν self test αντί για δύο. Μπαίνει, λοιπόν, ένα πρόσθετο φίλτρο ασφαλείας για την αποτροπή διασποράς του ιού από όσους τυχόν νοσούν αλλά δεν έχουν συμπτώματα, δεδομένης μάλιστα της ιδιαίτερης περιόδου των γιορτών με τους αυξημένους συγχρωτισμούς. Τα test θα διατεθούν δωρεάν στα φαρμακεία αυτήν την εβδομάδα.

2. Τα δωρεάν δύο εβδομαδιαία self test πλέον θα διενεργούνται και από τους εμβολιασμένους μαθητές και από τους εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς.

4. Σε περίπτωση κρούσματος στην τάξη όλοι οι ανεμβολίαστοι μαθητές θα κάνουν δωρεάν test, κάθε μέρα, για 5 ημέρες. Συγκεκριμένα, θα κάνουν δύο rapid και ένα self test σε διάστημα πέντε ημερών, επιπλέον των δύο σταθερών self test την εβδομάδα, άρα 5 test σε 5 ημέρες. Οι εμβολιασμένοι συμμαθητές θα κάνουν σύνολο 3 self test δωρεάν την εβδομάδα.

Σχετικά με τους εκπαιδευτικούς:

  • Οι ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί θα κάνουν και αυτοί πέντε test σε πέντε ημέρες, δηλαδή δύο rapid και ένα self test, επιπλέον των δύο rapid που ήδη κάνουν την εβδομάδα.
  • Οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί θα κάνουν τρία self test δωρεάν την εβδομάδα.


ΥΓ. 1: Η εικόνα για τη χώρα μας είναι η ίδια, δηλαδή με κακή διαχείριση και χωρίς προγραμματισμό και στον τομέα της περίθαλψης όλους αυτούς τους μήνες, ειδικά με την κατάσταση που επικρατεί στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ). Εσείς τι λέτε; Υπήρξε «πρόληψη» και «προγραμματισμός»; Διότι πολλοί από τους γιατρούς και τους νοσηλευτές μιλούν για «μάχη» με… σφεντόνες. Για να μη πάμε ξανά στο θέμα με τις ΜΕΘ…

ΥΓ. 2: Διάβασα όσα είπε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζαδάκης για το κόψιμο των συντάξεων χήρων και αναπήρων. Και εγώ κύριε Υπουργέ αναγνωρίζω ότι εδώ και χρόνια, στο θέμα των συντάξεων υπήρχε ένα «μπάχαλο» με τα πολλά… ταμεία που πλήρωναν πολίτες. Μία πρέπει να είναι η σύνταξη προς όλους, αρκεί να μην είναι… ψίχουλα. 

Διότι όταν κάποιοι λαμβάνουν… ψίχουλα, σε σχέση με τις συντάξεις στην υπόλοιπη Ευρώπη, μιας και μιλήσατε για άλλες χώρες, είναι πολλές φορές και θέμα… επιβίωσής τους αυτά τα παραπάνω χρήματα από τις συντάξεις χήρων και αναπήρων. Επίσης, οφείλει το κράτος, για πολίτες, που έχουν πληρώσει πάνω από ένα ταμείο, να συνυπολογίζει όλες τις εισφορές που έχουν δοθεί, και ας βγαίνει μία εθνική σύνταξη. Μέχρι να έρθει το ασφαλιστικό στα ίσια του και με δεδομένο ότι συνεχίζουμε να ακολουθούμε κανόνες, με βάση μνημόνια και συμφωνίες που έχει υπογράψει η χώρα.

ΥΓ. 3: Εφόσον στον Χριστόφορο Ζαραλίκο κάποιοι έστειλαν και την… αστυνομία σε παράστασή του στη Θεσσαλονίκη, μετά την «επέμβαση» από τη Σάσα Σταμάτη και το «ρίξιμο» του λογαριασμού στο Twitter, τότε μπορώ να πω ότι βρέθηκε η λύση για πολλούς, που θέλουν να έχουν ασφάλεια. 

Κάνει κάποιος κριτική, σχολιάζει τα «κακώς κείμενα», έστω και με «καυστικό» τρόπο και τσουπ θα εμφανιστεί αστυνομικός στο σπίτι του. Έστω και μετά από καταγγελία για παραβίαση υγειονομικών όρων!!! 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Καμία έκπληξη από τα αποτελέσματα των Ευρωεκλογών – Πώς διαμορφώνονται οι ισορροπίες και το ευαίσθητο θέμα με τη Θράκη

Γιατί τέτοια… ομερτά στη χώρα; Αρμενίζουμε «στραβά» και ας παρουσιάζουν κάποιοι… στραβό τον γιαλό!